benz2

Odblokowywanie ograniczenia prędkości Vmax off

300

Producenci ograniczają prędkość maksymalną wielu pojazdów za pomocą fabrycznej blokady elektronicznej lub programowej. Oznacza to, że pojazdy mogłyby jechać szybciej, ale są ograniczone od określonej prędkości. Producenci tacy jak Mercedes zmniejszają w ten sposób prędkość maksymalną, tak zwany limit 250 km/h jest najbardziej znanym z tych ograniczeń Vmax. Dalsze redukcje lub ograniczenia mocy można znaleźć na przykład w samochodach AMG przy 280 km/h lub 300 km/h. lub samochodach dostawczych typu Sprinter itd. My możemy odblokować Vmax praktycznie we wszystkich samochodach włącznie z najnowszymi wspomnianej wyżej marki

Chiptuning

Rezerwy producentów, właśnie dlatego Chiptuning ma sens

Producenci silników zawsze planują pewne rezerwy w ich rozwoju, tak aby każdy silnik działał dobrze zawsze i wszędzie. W zależności od silnika rezerwy te mogą sięgać nawet 40%. Zarówno sprzęt (tj. części,które są zainstalowane), jak i oprogramowanie do sterowania sprzętem muszą być przeznaczone dla ogółu społeczeństwa. Producenci zadają sobie pytanie: kto tym jeździ? Czy to babcia, która jedzie dwa kilometry do piekarni, czy raczej młodzieniec na torze wyścigowym? Gdzie pracuje silnik? Czy jest to bardziej na zimnej północy z minus 20°C czy na Saharze z ekstremalnymi upałami? Producenci muszą wziąć pod uwagę wszystkie te czynniki i upewnić się, że zaprojektowany przez nich silnik zapewnia osiągi bez uszkodzeń. Bezpieczeństwo i długa żywotność to bardzo ważne czynniki, bo producenci to oczywiście gwarantują! Dla optymalnej pracy Twojego silnika w Europie, nadal potrzebuje on innych wartości niż na pustyni. Aby dostosować mapy do rzeczywistego obciążenia, należy wykonać chiptuning. 

Czy po Chiptuning mój silnik będzie się bardziej zużywał?

 Dodatkowego obciążenia silnika po optymalizacji nie da sie jednoznacznie stwierdzić. Jednak to dodatkowe obciążenie nadal mieści się w rezerwach określonych przez producenta. Silnik z chiptuningiem to silnik o niższych rezerwach bezpieczeństwa. Pojazd należy rozgrzewać i jeździć na zimno z odpowiednią ostrożnością. Procesy te są szczególnie ważne dla turbosprężarki, aby turbosprężarka nie została uszkodzona przez wytwarzane intensywne ciepło. Wyższe ciśnienie doładowania automatycznie oznacza wyższą końcową prędkość turbosprężarki. Dopiero przy wyższych obrotach turbiny uzyskuje się większe ciśnienie doładowania. Dlatego bardzo ważne jest, aby trzymać się map turbin producenta i pozostawić aktywne funkcje bezpieczeństwa w oprogramowaniu silnika. Tylko w ten sposób można zagwarantować, że dodatkowa moc pozostanie stabilna z perspektywy czasu i, że będziesz mógł cieszyć się swoim silnikiem przez długi okres. 

Chip tuning odbywa się w kilku krokach.

Chip tuning odbywa się w kilku krokach. Po przyjęciu pojazdu odczytujemy pamięć błędów. Dzięki temu pojazd nie ma zapisanych w pamięci żadnych błędów elektronicznych. Następnie przeprowadza się oględziny komory silnika, aby wykluczyć nieszczelności w układzie powietrza doładowującego lub inne usterki. Jeśli pojazd działa idealnie, odczytujemy oryginalne oprogramowanie z jednostki sterującej silnika i zapisujemy je. Następnie optymalizujemy parametry na specjalnych mapach. Po zakończeniu programowania wysyłamy zoptymalizowany stan danych do jednostki sterującej silnika. Następnie przeprowadzana jest jazda pomiarowa, podczas którego wszystkie parametry są monitorowane i odczytywane na bieżąco. Jeśli wartość odbiega tutaj, jest korygowana w oprogramowaniu, a następnie przesyłana z powrotem do jednostki sterującej. Jeśli wszystkie wartości są teraz w optymalnym zakresie, programowanie jest zakończone i możesz cieszyć się wzrostem wydajności!